Aradigini buradan bulman icin;-)

28 Ocak 2012 Cumartesi

Portakal Receli ve Cekilis:))

Recel severmisiniz?ben cok severim,hemen hemen hepsini hemde:)kahvaltilarin olmazsa olmazidir diye düsünüyorum,tereyagla,kaymakla,yada sürme peynirlerle muhtesem uyum sagliyor...
yemesini severimde yapmasini pek okadar beceremiyorum,aslinda üzerine düssem yaparim ama hep ihmal ediyorum ondan:)neyse bugün meyvelikteki portakallara gözüm ilisti,aklima geldi birden portakal receli yapiyim dedim:)aslinda esim onlarin suyunu cikartip meyvesuyu yapmayi planliyordu,ama ben kafaya koydum bir kere,recel yapicam:Pbugün bizim evde 1235969756678 defa recel kelimesi gecti bide:)bunuda söylemeden gecemiyciimm:)
Netteki tarifleri gözden gecirdikten sonra bir tarifte karar kilip onu denemeye koyuldum..kaynak ,Mutfak Sirlari adli site...oldugu gibi veriyorum tarifi;

Malzemeler:
6 adet portakal (3 su bardağı dilimlenmiş portakal kabuğu)
4 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su
1 su bardağı portakal suyu
yarım limon suyu

Yapilisi:
  1. Portakalların kabuklarını soyun ve küçük küçük doğrayın ve tencereye alın. Tencereye bolca su ekleyin ve 15 dakika kadar kaynatın.
  2. Kaynayan portakalların suyunu süzün ve soğumaya bırakın.
  3. Tencerede şeker, 2 subardağı su, 1 su bardağı portakal suyunu karıştırarak kaynatın.
  4. Portakalları atın ve orta ateşte koyu bir şurup kıvamı alıncaya kadar (yaklaşık 50 dakika) kaynatmaya devam edin.
  5. Koyulaşan şurubun içine yarım limon suyunu katın ve 10 dakika daha kaynatın.
  6. Reçel sıcakken kuru cam kavanozlara boşaltın, soğuduğunda kavanozların kapaklarını kapatıp, serin ve loş bir yerde saklayin...




1

2

3

4

  1.  

 sizde fazla olan ve yiyemediginiz portakallarinizi recel olarak degerlendirebilirsiniz,en azindan denemis olursunuz...:)
Not:benim recelim biraz koyu olmus gibi sanki,fazla kaynatmadim ama,yüksek isida kaynatmis olabilirim...recel kivami hakkinda bilgisi olanlardan da ayrica fikir bekliyorum..
Tad olarak güzel ama,öyle cok fazla acida gelmedi bana,aci olmasindan cekinenler,kaynatma islemini bir iki kez tekrarlayabilir..ben bir kez kaynatip suyunu degistirdim...

ve gelelim bir cekilis haberisine daha:)cekilislere katilmayi seviyorum ama bunu blogta duyurmaktan cekiniyorum cünki bir postta hepsini toparlayip baglanti verme isini daha cözemedim,o yüzden sürekli sürekli cekilis haberi vermeye cekindigimden bazi cekilislere katilamiyorum bile:)yaa aciyin bana:))
ewet bu cekilise katilmak istiyorum :)SInIr komsu ülkemden sevgili Kücük Seyler blogunun sirin sahibesinin cekilisi;
http://kucukseylerr.blogspot.com/2012/01/cekilisim-var-duyduk-duymadik-demeyin.html
Eweet benden bu kaa:)katilan herkese bol sans diliyorum:)
Sevgiler:))iyi pazarlar.......

21 yorum:

  1. Gül ve portakal reçelini severim :)

    YanıtlaSil
  2. Uzaktan pek koyu gibi durmuyor :)

    YanıtlaSil
  3. nefis görünüyor bence, afiyet olsun :) sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Renge baaaak tam yemeliiiik :) afiyet olsun eline sagliiik. Ben pek sevmem recel ama boyle gorunce hep canim ceker hehee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende rengine vuruldum aysecimm..cok tesekkür ederim canim..:)

      Sil
  5. ellerine sağlık.bende geçenlerde yaptım portakal reçelini.kabuklarından dolayı acı olmaması için kabuklarını 2 defa ayrı sularda kaynattım.ellerine sağlık.bende ev yapımı reçel sevenlerdenim :)

    YanıtlaSil
  6. ben bir kez kaynattim ama sükürki aci olmadi semacim,galiba portakalin cinsinden..bende ev yapimi recelleri cok severim..cok tesekkür ederim canim...:)

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar; en çok sevdiğim reçeldir.Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. ellerinee sağlık mmm nede güzel gözüküyoo sen yaparsında ben yememzmiyim yahu :) yemem tabiside :):P ama seni kocamn öperim canım cekti bak şimdi vişne receli çilek receli vazgecilmezlerimmm :) ellerine sağlıkkk ablammmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amanda amann kübramda begenmiss:))bende cilek ve visneyi cok severim canimm,cok tesekkür ederim kocamaann öpüyorum bende;)

      Sil
  9. danke für deinen kommentar liebes. habe gesehen, dass ich unter deinen blogs bin danke auch dafür ich schätze das sehr. :)

    YanıtlaSil
  10. Danke für die schönen worte,ich erwarte dich immer herzlich;)

    YanıtlaSil
  11. oo reçel süper mis gibi olsa da yesek keşke ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  12. keske sanaldan birbirimize verme imkanimiz olsa dimi;)
    cok tesekkür ederim güzel yorumunuz icin;)

    YanıtlaSil
  13. Daha önce portakal recelinin oldugunu duydugumda cok sasirmistim ama hic denemedim :D Patlican receli de var, onu duyuncada sasirmistim bayagi:) Ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  14. pin dünya saol tatlim:)bende patlican recelini ilk duydugumda cok sasirmistim,ama cok lezzetliymis:

    YanıtlaSil

senin icinden gecenler:)

Bunlarda ilginizi cekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...